W naszym przedszkolu odbywają się zajęcia sensoryczne, które mają na celu stymulowanie zmysłów dziecka za pomocą różnorodnych
bodźców docierających z otoczenia i świata przyrody. Podczas zajęć dzieci wzbogacają swoje doświadczenia zmysłowe w zakresie percepcji
wzrokowej, słuchowej, dotykowej, węchowej i smakowej. Poprzez doświadczenia wielozmysłowe dzieci będą mogły łatwiej przyswajać wiedzę o
otaczającym je świecie, poznawać całkiem nowe bodźce, poszerzać te już zdobyte, a także minimalizować problemy związane z podwrażliwościami
oraz nadwrażliwościami. Planowane są również zajęcia z zakresu aromaterapii i relaksacji w celu wyciszenia i unikania przebodźcowania dzieci.
Są to zajęcia prowadzone przez nasze nauczycielki, które myślą o doskonaleniu zawodowym w kierunku integracji sensorycznej. Sama integracja
sensoryczna zakłada indywidualną terapię z dzieckiem potrzebującym pracy i stymulowania konkretnego zakresu w układzie nerwowym. Nasze
zajęcia mają jedynie charakter zabawowy polegający na oswajaniu i poznawaniu naszych zmysłów.
Poniżej fotorelacje z działalności przedszkolaków naszego przedszkola w ramach programu.
![]() |
GRUPA I - ŚCIEŻKA SENSORYCZNA
Rozwój i zabawa w jednym - to właśnie ścieżka sensoryczna kształtuje właściwą reakcję na dotyk, ćwiczy równowagę, sprawność motoryczną, koordynację ruchową, pobudza percepcję wzrokowo - ruchową, wpływa korzystnie na poprawę zdolności poznawczych. |
![]() |
GRUPA V - KOLOROWE ŚWIATŁA
Kolory znamy, na kolory uwagę zwracamy. |
![]() |
GRUPA I - INSTRUMENTY NIE TYLKO MUZYCZNE ...
Sensoryczne zabawy muzyczne pokazały najmłodszym przedszkolakom, że zagrać można nie tylko na instrumentach muzycznych. Zmysł dotyku, wzroku i słuchu a także czucie głębokie pozwalały Misiom na nowe doświadczenia - graliśmy na pudłach, miskach i wiaderkach. |
![]() |
GRUPA IV - KASZTANOWE LUDZIKI
Jesienne ludziki z kasztanów lubi robić każdy ale nie każdy wie jak ogromną wartość daje nam takie tworzenie; Rozwija skupienie uwagi, ćwiczy chwyt, rozwija koordynację wzrokowo - ruchową, pobudza wyobraźnię. |
![]() |
GRUPA I - BARWY, ZAPACHY I SMAKI ŚWIATA; KOLOROWE ŚNIADANIE
Misie codziennie samodzielnie przygotowują sobie kanapki, jednak tym razem miały za zadanie skomponować piękną dla oka, pachnącą dla noska i smaczną dla buźki kanapeczkę. Maluszki poradziły sobie doskonale. Pamiętały również żeby senso kanapeczką poczęstować Panią Dyrektor i Panie w sekretariacie. |
![]() |
GRUPA V - ZAJĘCIA POBUDZAJĄCE ZMYSŁ DOTYKU I WĘCHU
Dotykamy, wąchamy, czujemy, sprawdzamy czy nasz nos się nie pomylił, czy dłonie rozpoznają dotykiem. Jak trudno bez pomocy wzroku odgadnąć zwyczajne rzeczy. |
![]() |
GRUPA V - KOLOROWE LIŚCIE
Jesień czujemy, jesień wąchamy, jesień sprawdzamy zmysłem dotyku, wzroku, węchu ... |
![]() |
GRUPA I - SENSORYCZNE SZASZŁYKI
Misiaczki robiły pyszne owocowe szaszłyki na Piknik. Nie każde dziecko zjada owoce ale dzisiaj każdy Miś skusił się żeby zrobić owocową przekąskę. Dla niektórych dzieci było to ogromne sensoryczne wyzwanie :-) Jesteśmy dumni. |