W naszym przedszkolu odbywają się zajęcia sensoryczne, które mają na celu stymulowanie zmysłów dziecka za pomocą różnorodnych
bodźców docierających z otoczenia i świata przyrody. Podczas zajęć dzieci wzbogacają swoje doświadczenia zmysłowe w zakresie percepcji
wzrokowej, słuchowej, dotykowej, węchowej i smakowej. Poprzez doświadczenia wielozmysłowe dzieci będą mogły łatwiej przyswajać wiedzę o
otaczającym je świecie, poznawać całkiem nowe bodźce, poszerzać te już zdobyte, a także minimalizować problemy związane z podwrażliwościami
oraz nadwrażliwościami. Planowane są również zajęcia z zakresu aromaterapii i relaksacji w celu wyciszenia i unikania przebodźcowania dzieci.
Są to zajęcia prowadzone przez nasze nauczycielki, które myślą o doskonaleniu zawodowym w kierunku integracji sensorycznej. Sama integracja
sensoryczna zakłada indywidualną terapię z dzieckiem potrzebującym pracy i stymulowania konkretnego zakresu w układzie nerwowym. Nasze
zajęcia mają jedynie charakter zabawowy polegający na oswajaniu i poznawaniu naszych zmysłów.
Poniżej fotorelacje z działalności przedszkolaków naszego przedszkola w ramach programu.
![]() |
GRUPA I - DOTYKAM, DOŚWIADCZAM, CZUJĘ
Zabawy sensoryczne wzbogacają dziecięcy świat w różne doświadczenia. |
![]() |
GRUPA I - ZABAWY Z KOLORAMI
Przelewanie, wylewanie ... zabawy wodą to jest to co dzieci bardzo lubią... a gdy do tego dojdzie woda w różnych kolorach ... |
![]() |
GRUPA II - MOTYLKI |
![]() |
GRUPA I - WYKLEJANIE
Wyklejanie to nie lada wyzwanie - przekonały się o tym Misie, którym zamiast krepiny ... do kartek przyklejały się ich paluszki :-) |
![]() |
GRUPA VI - PRANIE :-)
Ktoś powiedział by "Co tam pranie ..." a tymczasem zabawy w wodzie zaspokajają ciekawość świata, głód nowych wrażeń, pobudzają receptory, wyciszają, ostudzają emocje, skupiają uwagę i dają ogromną ilość radości. |
![]() |
GRUPA VI - FLAGA WĘGIER NA RÓŻNE SPOSOBY "BARWY ZAPACHY I SMAKI ŚWIATA"
W zabawach sensorycznych nie tylko pobudzamy zmysły, badamy i doświadczamy. Ćwiczymy również wzajemną współpracę, radzenie sobie w pracach zespołowych. |
![]() |
GRUPA IV - SENSORYCZNE DRZEWA
Drzewo można wykonać na różne sposoby. Rybki tym razem przygotowują drzewo używając do tego wielu zmysłów ... jest to drzewo z materiałów, których nikt by się nie spodziewał :-) |
![]() |
GRUPA IV - JESIENNE KOMPOZYCJE
Jesień sama z siebie stwarza nam warunki do badania, doświadczania. Tym razem pobudzamy zmysł dotyku, węchu, wzroku i czucia głębokiego poprzez samodzielne tworzenie jesiennych kompozycji z liści. |
![]() |
GRUPA V - DRABINĄ NA DRUGĄ STRONĘ
Skaczemy jak żabki, przeskakujemy galopem, przechodzimy jak raki, pełzamy jak ślimaki. Każdy swój sposób ma żeby przejść wszystkie szczeble drabiny. |
![]() |
GRUPA I - KOLOROWE LIŚCIE
Jesień to bogactwo darów natury, które my wykorzystujemy a przy tym wiemy jak pachnie jesień, jak pięknie wygląda, jaką może mieć fakturę, jak może być wyczuwalna w dłoniach, pod palcami stóp ... |