PODRÓŻE PO ZMYSŁACH


W naszym przedszkolu odbywają się zajęcia sensoryczne, które mają na celu stymulowanie zmysłów dziecka za pomocą różnorodnych bodźców docierających z otoczenia i świata przyrody. Podczas zajęć dzieci wzbogacają swoje doświadczenia zmysłowe w zakresie percepcji wzrokowej, słuchowej, dotykowej, węchowej i smakowej. Poprzez doświadczenia wielozmysłowe dzieci będą mogły łatwiej przyswajać wiedzę o otaczającym je świecie, poznawać całkiem nowe bodźce, poszerzać te już zdobyte, a także minimalizować problemy związane z podwrażliwościami oraz nadwrażliwościami. Planowane są również zajęcia z zakresu aromaterapii i relaksacji w celu wyciszenia i unikania przebodźcowania dzieci.

Są to zajęcia prowadzone przez nasze nauczycielki, które myślą o doskonaleniu zawodowym w kierunku integracji sensorycznej. Sama integracja sensoryczna zakłada indywidualną terapię z dzieckiem potrzebującym pracy i stymulowania konkretnego zakresu w układzie nerwowym. Nasze zajęcia mają jedynie charakter zabawowy polegający na oswajaniu i poznawaniu naszych zmysłów.

Poniżej fotorelacje z działalności przedszkolaków naszego przedszkola w ramach programu.

  GRUPA I - DOTYKAM, DOŚWIADCZAM, CZUJĘ

Zabawy sensoryczne wzbogacają dziecięcy świat
w różne doświadczenia.

  GRUPA I - ZABAWY Z KOLORAMI

Przelewanie, wylewanie ... zabawy wodą to jest to
co dzieci bardzo lubią...
a gdy do tego dojdzie woda w różnych kolorach ...

  GRUPA II - MOTYLKI
  GRUPA I - WYKLEJANIE

Wyklejanie to nie lada wyzwanie - przekonały się o tym Misie,
którym zamiast krepiny ... do kartek przyklejały się ich paluszki :-)

  GRUPA VI - PRANIE :-)

Ktoś powiedział by "Co tam pranie ..." a tymczasem zabawy w wodzie
zaspokajają ciekawość świata, głód nowych wrażeń, pobudzają receptory,
wyciszają, ostudzają emocje, skupiają uwagę i dają ogromną ilość radości.

  GRUPA VI - FLAGA WĘGIER NA RÓŻNE SPOSOBY "BARWY ZAPACHY I SMAKI ŚWIATA"

W zabawach sensorycznych nie tylko pobudzamy zmysły, badamy i doświadczamy.
Ćwiczymy również wzajemną współpracę, radzenie sobie w pracach zespołowych.

  GRUPA IV - SENSORYCZNE DRZEWA

Drzewo można wykonać na różne sposoby. Rybki tym razem przygotowują
drzewo używając do tego wielu zmysłów ... jest to drzewo z materiałów, których nikt by się nie spodziewał :-)

  GRUPA IV - JESIENNE KOMPOZYCJE

Jesień sama z siebie stwarza nam warunki do badania, doświadczania.
Tym razem pobudzamy zmysł dotyku, węchu, wzroku i czucia głębokiego poprzez samodzielne tworzenie jesiennych kompozycji z liści.

  GRUPA V - DRABINĄ NA DRUGĄ STRONĘ

Skaczemy jak żabki, przeskakujemy galopem, przechodzimy jak raki,
pełzamy jak ślimaki. Każdy swój sposób ma żeby przejść wszystkie szczeble drabiny.

  GRUPA I - KOLOROWE LIŚCIE

Jesień to bogactwo darów natury, które my wykorzystujemy
a przy tym wiemy jak pachnie jesień, jak pięknie wygląda, jaką może mieć fakturę,
jak może być wyczuwalna w dłoniach, pod palcami stóp ...


««« ««  1 | 2  »» »»»


[Admin] :: Powered by MyGallery 1.8.1

DEKLARACJA DOSTĘPNOŚCI


Design Downloaded from Free CSS Templates | Free Website Templates